דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ שיווקי: לכוון את הפוקוס 

מאת    [ 11/09/2011 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 1946 פעמים ]

חברות ייעוץ שיווקי רבות מפרסמות באתר שלהם שפע של סיסמאות, קלישאות וסלוגנים הממוקמים מעל טפסי צור קשר בולטים, שמטרתן לגרום לך, בעל העסק, למלא את פרטייך בטופס ולהשאיר את הטיפול במכירות המדולדלות של חברתך בידיהם האמונות של יועצים שיווקיים.

במאמר זה נבחן את אחת הסיסמאות שכמעט אין חברת ייעוץ שיווקי שלא עושה בה שימוש. הסיסמא אומרת (במילים אלו או אחרות): "אנו נסייע לך לבדל את העסק שלך מהמתחרים ולהתבלט מעל כולם". האומנם מדובר בדרך פעולה חכמה ונכונה?

כל עסק שמעוניין לשכור ייעוץ שיווקי חיצוני עושה זאת כדי להגדיל את ההכנסות וכדי להראות אטרקטיבי יותר מאשר המתחרים. האסטרטגיה יכולה להיות עדכון ורענון התדמית המשעממת והמאובקת של החברה, קשרים של יחסי ציבור בתוכניות בוקר, רענון כוח האדם העייף והמותש, קידום בגוגל, דפי נחיתה, מודעות בעיתונים, שלטים ברחובות ומה לא. ייעוץ שיווקי הוא תחום רחב יותר, אך המטרה היא לרוב זהה.

האם חברות הנעזרות בשירותי ייעוץ שיווקי חיצוני מבינות בכלל מה פשר העובדה "להתבדל מעל המתחרים"? במדיה של האינטרנט, למשל, ייעוץ שיווקי (שדוגל בהתבדלות) מציע להכניס משב רוח של מקוריות לתוך האתר, לעשות משהו שהמתחרים שלכם עדיין לא עשו, אם זה בעיצוב, בתוכן, במוצרים, במבצעים – משהו מהפכני.

ייעוץ שיווקי שכזה לוקח צ'אנס – שכן מראש רוב המתחרים שלכם נראים פחות או יותר כמו שטאנץ אחד של השני, אבל מצד שני, אולי מדובר בנוסחה מנצחת שעובדת?

ייעוץ שיווקי בדלני שכזה - יש בו סיכון. הסיכון הוא שבמצב שגם ככה אין מי יודע מה הכנסות לחברה, שינוי המותג לאקסקלוסיבי וייחודי יותר עלול לצמצם את קהל היעד שלך לקטן יותר. אז למה עושים זאת? מטרתן של חברות ייעוץ שיווקי הוא לסייע לך להתכוונן ולהתמקד בקהל היעד שלך. העסק שלך הוא לא ממש ערוץ 2 (שפונה אל המכנה המשותף הגדול והרחב ביותר – במילים אחרות, הנמוך ביותר...), סביר להניח שבאופן אינטואיטיבי ובלתי מודע, התדמית שלך פונה לקהל יעד ספציפי וגורמת לאנשים מסוג מסוים להתחבר אליה.

מטרתו של ייעוץ שיווקי חיצוני הוא להבין, אם עד היום לא הבנת, מי הם אותם אנשים ואיך אפשר להגיע אליהם טוב יותר ולדבר אליהם בצורה נכונה יותר. חסרון נוסף הוא – שגם אם תעלה על איזו נוסחה מקורית, שיווקית ומעניינת שתמשוך עליה קהל, תצטרך להתרענן ולעדכן כל הזמן, כי המתחרים שלך הם מאחורייך, ו"מעתיקנים" יש למכביר...

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב